webs municipals
CACatalà ESCastellano
Identifica't

SEU

Serveis i Tràmits

  • Menu
SEU
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Volant d'empadronament
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
    • Rebuts
    • Liquidacions
    • Objectes tributaris
    • El meu Calendari fiscal
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Normativa
    • Actes i acords
    • Perfil de contractant
    • Calendari fiscal
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Sol·licitud de cita prèvia
    • Dret d'accés a informació pública
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Queixes i suggeriments
    • Presentació de factures
 

No reaprofiti els formularis PDF que tingui desats al seu ordinador i descarreguil's de nou cada vegada que sol·liciti un nou tràmit. Aquests formularis s'actualitzen periòdicament degut a canvis normatius i/o possibles errors.

Ha de fer servir el visor gratuït Adobe Acrobat Reader per tal d'emplenar els formularis PDF amb el teclat.

Sol·licitud de beneficis fiscals de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) i sobre la llicència d'obres

Descripció

Bonificacions pel preceptiu pagament de la taxa per la llicència d’obres i l’Impost sobre Construccions Instal·lacions i Obres.

Finalitat

Bonificacions pel preceptiu pagament de la taxa per la llicència d’obres i l’Impost sobre Construccions Instal·lacions i Obres, en els següents casos:

  • Incorporació de sistemes d’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar: Bonificació de fins al 95%
  • Construccions, instal·lacions i obres específiques necessàries per afavorir l’accés i habitabilitat dels discapacitats: Bonificació del 90% per aquella part del projecte que afecti únicament a aquest fet.
  • Foment de l’ocupació (especial interès o utilitat pública): Bonificació de fins un 90% atent a la mitjana de la plantilla de personal de l’empresa.
    • 1 sol treballador: 50,00% (fora de polígons) / 75,00% (polígons).
    • 2 a 5 treballadors: 68,00% (fora de polígons) / 81,75% (polígons)
    • 6 a 10 treballadors: 80,00% (fora de polígons) / 86,25% (polígons)
    • 11 a 25 treballadors: 87,00% (fora de polígons) / 88,88% (polígons)
    • Més de 25 treballadors: 90,00% (fora de polígons) / 90,00% (polígons)
  • Històric-artístiques i culturals (especial interès o utilitat pública): Bonificació de fins un 95%
  • Per obra nova o de rehabilitació a la ciutat vella (casc antic).
  • Per obra nova o rehabilitació al Barri del Grau, delimitat pels carrers Buenos Aires, Canal de la Dreta, Tarragona, Palau i Quer, i Dos de Maig, quan Les obres s’han d’efectuar sobre una edificació que tingui, al menys, 40 anys, i hagi de destinar-se a habitatge.
  • Per aquelles actuacions que siguin realitzades per entitats sense afany de lucre, degudament inscrites al registre d’entitats d’aquest Ajuntament i que es troben al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Amposta, i sempre i quan destinen els seus recursos que genera el seu patrimoni a l’objecte social de l’entitat.
Qui ho pot presentar

Qualsevol persona física o jurídica que sigui obligada tributària subjecte a aquesta taxa i tribut.

Terminis de Presentació

Durant tot l'any.

Per tal de gaudir de la bonificació esmentada serà necessari que el subjecte passiu la sol·liciti en el moment de presentar la corresponent sol·licitud de llicència o comunicació prèvia d’obres, construccions o instal·lacions. En qualsevol cas, les sol·licituds de bonificacions que es presentin amb posterioritat a la sol·licitud de llicència o comunicació, així com amb posterioritat a la finalització de les obres, construccions o instal·lacions, es consideraran extemporànies.

Presentació

Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC)

Òrgan Gestor

Oficina de Gestió Tributària

Termini de resolució

Sis mesos a comptar des de la data de registre de la sol·licitud (art. 21 de la llei 39/2015).

Assenyalar que en cas de no adjuntar tota la documentació requerida no es podrà iniciar el tràmit.

Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori
Recursos

Les ordinàries del procediment administratiu.

Normativa bàsica
  • Ordenança Fiscal núm. 5/2022. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO).
  • Ordenança Fiscal núm. 11/2022. Taxa per la concessió de llicències urbanístiques.
  • Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
  • Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Pagament de taxes

Aquest tràmit no té taxa associada.

Documentació relacionada
Declaració responsable energia solar (INS207) (si s'escau)

Formulari de comunicació de dades del creditor (INS017)(si s'escau)

Sol·licitud beneficis fiscals impost construccions, instal·lacions i obres (ICIO) i llicència obres

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a Presentar
Documents a aportar en tots els casos
Sol·licitud de beneficis fiscals de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) i sobre la llicència d'obres (INS206)
Comunicació de dades del creditor (INS017)
Formulari de comunicació de dades del creditor, només si no es disposa de certificat de titularitat bancària, i en el cas que sigui el primer cop que s'aporta o bé el compte bancari hagi canviat.
Declaració responsable energia solar (INS207)
Declaració responsable vinculada amb la sol·licitud de bonificació fiscal de la taxa i l'ICIO per a sistemes de l'energia solar (en el cas d'incorporació de sistemes d'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar).
Certificat de titularitat bancària
(si no s'ha aportat la comunicació de dades del creditor, i només en el cas que sigui el primer cop que s'aporta o bé el compte bancari hagi canviat).
Document acreditatiu del pagament de la/les liquidacions practicades de l'ICIO i la taxa de la llicència d'obres
En el cas d'incorporació de sistemes d'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar
Llicència d'obres o comunicació prèvia realitzada al departament d'obres
Factures de la instal·lació segellades per l'empresa instal·ladora
Certificat d'homologació dels components instal·lats per l'òrgan competent de la Generalitat
Memòria descriptiva o del disseny de la instal·lació
En el cas d'incorporació de sistemes solars tèrmics adjuntar també això
Certificat d'homologació dels col·lectors solars tèrmics
Certificat final i d'especificacions tècniques de la instal·lació per a l'aprofitament d'energia solar tèrmica signada per l'instal·lador o el director de l'obra
Justificant de presentació de la declaració responsable
Justificant de presentació de la declaració responsable per instal·lacions tèrmiques en edificis en el registre d'entrada de l'Oficina de Gestió Empresarial de la Generalitat de Catalunya (si s'escau).
En el cas d'incorporació de sistemes solars fotovoltaics adjuntar també això
sol·licitud de posada en funcionament o autorització administrativa
Justificant de presentació de la sol·licitud de posada en funcionament, o l'autorització administrativa en el registre d'entrada de l'Oficina de Gestió Empresarial de la Generalitat de Catalunya, segons el model que correspongui.
En el cas de construccions, instal·lacions i obres específiques que siguin necessàries per afavorir l'accés i habitabilitat dels discapacitats
Llicència d'obres o comunicació prèvia realitzada al departament d'Obres
Documentació acreditativa justificativa de la condició de discapacitat
Memòria descriptiva o del disseny de la instal·lació
En el cas d'obra nova o rehabilitació de la ciutat vella (casc antic) o Barri del Grau
Llicència d'obres o comunicació prèvia realitzada al departament d'Obres
Memòria descriptiva o del disseny de la instal·lació
  • Tramitació Registre Electrònic
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
    • Actuacions administratives automatitzades
  • Informació d'interés
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
  • Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta
  • 977 70 00 57
  • ajuntament@amposta.cat
  • www.amposta.cat/

Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

Ministerio de política territorial Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia Next Generation EU