webs municipals
CACatalà ESCastellano
Identifica't

SEU

Serveis i Tràmits

  • Menu
SEU
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Volant d'empadronament
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
    • Rebuts
    • Liquidacions
    • Objectes tributaris
    • El meu Calendari fiscal
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Normativa
    • Actes i acords
    • Perfil de contractant
    • Calendari fiscal
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Sol·licitud de cita prèvia
    • Dret d'accés a informació pública
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Queixes i suggeriments
    • Presentació de factures
 

No reaprofiti els formularis PDF que tingui desats al seu ordinador i descarreguil's de nou cada vegada que sol·liciti un nou tràmit. Aquests formularis s'actualitzen periòdicament degut a canvis normatius i/o possibles errors.

IMPORTANT: Ha de fer servir el visor gratuït Adobe Acrobat Reader per tal d'emplenar els formularis PDF tant des de l'ordinador com des del mòbil.

Sol·licitud d'ajuts destinats a persones perceptores prestacions baixes i famílies que percebin prestacions no contributives amb fills a càrrec (ajuts rendes baixes)

Descripció

L’objecte consisteix en iniciar el procediment per a la concessió, mitjançant procediment de concurrència competitiva, dels ajuts destinats a persones perceptores de prestacions baixes i a famílies que percebin prestacions no contributives amb fills a càrrec, destinades a fer efectives despeses bàsiques de la llar.

Qui ho pot presentar

Persones físiques interessades que compleixin els requisits o bé un/a representant degudament autoritzat/ada i acreditat/ada.

Terminis de Presentació
10/07/2025 00:00:00 - 30/09/2025 23:59:00
Presentació

Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC).

Termini de resolució

El termini per resoldre i notificar l’atorgament de les subvencions serà de, com a màxim, tres (3) mesos   a   comptar   des   de   la   data   límit   del   termini   de   presentació   de   les   sol·licituds,   mitjançant resolució de la Junta de Govern Local a proposta de l’òrgan d’instrucció.

Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori
Recursos

Les ordinàries del procediment administratiu.

Normativa bàsica
  • Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 29/2010, del 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.
  • Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
  • Reglament (UE) 2016/679 de el Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa a el tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades o RGPD).
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el reglament de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Bases d’execució del pressupost municipal de cada exercici.
  • Articles 118 i següents del Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals de Catalunya, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.
Pagament de taxes

Aquest tràmit no té taxa associada.

Informació Addicional

Podeu consultar les bases reguladores i la convocatòria amb tots els requisits a la pàgina d'ajuts de la web de l'Ajuntament d'Amposta.

Documentació relacionada
Formulari de comunicació de dades del creditor (INS017) (si s'escau)

Sol·licitud ajuts rendes baixes i famílies amb fills amb prestacions no contributives (INS079)

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a Presentar
Documents a aportar en tots els casos
Sol·licitud d'ajuts destinats a persones perceptores prestacions baixes i famílies que percebin prestacions no contributives amb fills a càrrec (ajuts rendes baixes) (INS079)
DNI/NIE o passaport del/s sol·licitant/s
Despeses bàsiques de la llar
Documents justificatius que acreditin les despeses bàsiques de la llar (rebuts de LLUM o GAS CIUTAT per un import unitari de 140,00€ o acumulat amb varies factures que la suma sigui superior a l’import indicat)
Acreditament fefaent de titularitat d'un dret d'arrendament (només en cas de ser arrendatari)
Declaració responsable d’habitatge habitual
Declaració responsable d’habitatge habitual com a única possessió immobiliària (només en cas de sol·licitar la subvenció de famílies amb fills a càrrec que rebin pensions no contributives).
Documents a aportar si és la primera vegada que es demana aquest tràmit, o bé que el compte bancari o domicili hagi canviat
Títol de propietat de l’habitatge on està empadronada la unitat familiar (si s'escau)
Comunicació de dades del creditor (INS017)
Formulari de comunicació de dades del creditor, només en el cas que sigui el primer cop que s'aporta o bé el compte bancari hagi canviat.
Certificat de titularitat bancària
Certificat de titularitat bancària (si no s'ha aportat la comunicació de dades del creditor, i només en el cas que sigui el primer cop que s'aporta o bé el compte bancari hagi canviat).
Documents a aportar si no s'autoritza a l'Ajuntament a consultar les dades amb altres administracions
Justificant de percepció de prestacions socials públiques percebudes l’any anterior al que es demana la subvenció (Justificant de l'import de la prestació contributiva durant l'exercici anterior; emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social)
Certificat d’estar al corrent del compliment de les obligacions de pagament de la Seguretat Social (emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social)
Certificat d’estar al corrent del compliment de pagament de les obligacions tributàries (emès per l'Agència Estatal d'Administració Tributària – AEAT)
Certificat de la declaració de renda de l’exercici anterior al que es demana la subvenció (on consti el nivell de renda; certificat emès per l'Agència Estatal d'Administració Tributària – AEAT)
Informe de la vida laboral o informe de la situació laboral (certificat de no estar donat d'alta per cap activitat econòmica; emesos per la Tresoreria General de la Seguretat Social)
  • Tramitació Registre Electrònic
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
    • Actuacions administratives automatitzades
  • Informació d'interés
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
  • Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta
  • 977 70 00 57
  • ajuntament@amposta.cat
  • www.amposta.cat/

Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

Ministerio de política territorial Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia Next Generation EU