No reaprofiti els formularis PDF que tingui desats al seu ordinador i descarreguil's de nou cada vegada que sol·liciti un nou tràmit. Aquests formularis s'actualitzen periòdicament degut a canvis normatius i/o possibles errors.
Ha de fer servir el visor gratuït Adobe Acrobat Reader per tal d'emplenar els formularis PDF amb el teclat.
Tots els centres i establiments que alberguen, comercialitzen, tracten i reprodueixen animals estan obligats a registrar-se.
Mitjançant la Comunicació prèvia d’activitat de nucli zoològic la persona interessada posa en coneixement de l’administració l’inici d’una activitat de les següents:
- Nuclis zoològics que alberguen col·leccions zoològiques d’animals de la fauna salvatge amb finalitats científiques, culturals, recreatives, de reproducció, de recuperació i d’adaptació i/o de conservació d’aquests animals. És a dir, zoo safaris, parcs o jardins zoològics, reserves zoològiques, circs i col·leccions zoològiques privades.
- Instal·lacions per al manteniment temporal d’animals domèstics. És a dir, centres de cria, residències, refugis, escoles d’ensinistrament, centres de recollida d’animals,gosseres esportivesi centres d’importació d’animals.
- Establiments de venda d’animals. És a dir, botigues d’animals i altres establiments de venda.
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre, o del/la representant legal degudament acreditat/da i autoritzat/da.
Durant tot l'any.
La comunicació prèvia es presenta quan es vol iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme.
Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC)
Activitats
No hi ha resolució.
Les comunicacions prèvies presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents. La presentació de la comunicació prèvia faculta l’Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
Les ordinàries del procediment administratiu.
- Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica.
- DECRET 40/2014, de 25 de març, d’ordenació de les explotacions ramaderes.
- Llei 22/2003, de 4 de juliol, de protecció dels animals
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.
Segons ordenances fiscals.
Els requisits previs són:
- Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
- L’activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic. Serà necessari certificat de compatibilitat urbanística i permís d’abocament previ en cas d’activitats que no estiguin connectades al sistema públic de sanejament.
Altra informació d’interès
Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades consignades a la comunicació prèvia d’obertura detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que disposarà del termini d’un mes per corregir-la i/o pe perfeccionar-la, sens perjudici del dret a presentar al·legacions en el termini de 15 dies a comptar de la notificació i de les responsabilitats a les quals s’hagués de fer front.
L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable. En cas que es constati algun incompliment s’iniciarà un procediment d’esmena d’una durada màxima de dos mesos, que no comportaria la suspensió de l’activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient.
Aquest procediment d’esmena té una durada màxima de dos mesos i és independent i compatible amb un possible procediment sancionador, i supletori en els casos en què la normativa sectorial de l’activitat no estableixi un procediment específic.